RTK’s tennisträning

Hej alla aktiva i RTK’s tennisträning!
Terminen går mot sitt slut och fredagen den 5:e juni blir sista träningsdag.
Tack alla som ställt upp och gjort det möjligt att slutföra terminen på ett så bra sätt!

För de barn (7-15 år) som är med i tennisskola eller utvecklingsgrupp och är intresserade av att inleda sommarlovet med intensiv tennisträning så kan vi rekommendera Rosenholmslägret i Karlskrona 14-18 juni.
Heldagsläger 09:30-17:00 med 4-5 timmar tennis per dag.
Ansökan sker via Matchi.
För sommarträning på egen hand står som vanligt både tennishallen och RTK’s grusbanor i härliga Brunnsparken redo (boka via Matchi).
Angående höstterminen så är det RTK’s målsättning att erbjuda fortsatt bra träningsmöjligheter. Vi jobbar jobbar vidare med detta och återkommer med mer info så snart som möjligt.
Nu önskar vi alla RTK’are en riktigt härlig tennissommar ☀️☀️

Vänliga hälsningar Ronneby TKs styrelse

Sommar 2025

Till alla medlemmar i Ronneby TK

Tack för en fantastisk vår fylld av tennisglädje och gemenskap! Vi har mycket att se fram emot – här kommer kommande datum och aktiviteter:

  • 11–14 augusti: Sommartennis – fortsättning. Vi kör vidare med nya träningspass och spel för både ungdomar och vuxna. Anmälningsblankett kommer inom kort.
  •  16 augusti: Tennisens Dag I samarbete med SvTF arrangerar vi en nationell tennismanifestation – hela Sverige spelar tennis samtidigt! Plats: Eliashallen, Ronneby. Evenemanget är gratis och öppet för hela familjen.
  • 18 augusti: Höstterminen startar Träningen för både ungdoms- och vuxengrupper drar i gång. Ni behåller samma tider som föregående termin.

Tack för att ni är en del av Ronneby TK. Klubben utvecklas starkt och vi arbetar målmedvetet på alla plan. Vi ser fram emot en spännande och aktiv höst tillsammans!

Ronneby TK – Tillsammans för tennisens skull

”Keep swinging”

Padelbanor för utomhusbruk i Brunnsparken

Ronneby Tennisklubb har till Ronneby Kommun framställt en önskan om att uppföra padelbanor för utomhusbruk i Brunnsparken. Uppförande av padelbanor tror vi kommer resultera i dels en allmän utveckling och ökad aktivitet i Brunnsparken, dels en breddning av Ronneby Tennisklubbs egen verksamhet.
Vår viktigaste målgrupp är kommunens ungdomar till vilka vi idag erbjuder möjligheter att lära sig grunderna i tennis. Dessa möjligheter vill klubben nu, om möjligt, utöka till att också gälla padel. Information i ärendet kommer att meddelas via facebooksidan och hemsidan.
Kontaktperson i ärendet: Staffan Sundås

Med vänliga hälsningar,
Styrelsen